Перейти к контенту

Сервисный режим на панели приборов, для 99-04


Рекомендуемые сообщения

Я уже как-то писал об этом давно, но - повторю.

- На не заведенной машине нажимаешь кнопочку обнуления суточного пробега и держишь её.

- Включаешь зажигание, кнопочку еще держишь.

- Через 3-5 секунд стрелки всех приборов на панели должны сделать "круг" до предельного положения и обратно.

- Кнопочку отпускаешь.

- На табло, где отображался пробег, появится надпись "bulb" - это первый пункт списка, который зажигает все контрольные лампы на панели приборов.

И в твоем распоряжении следующие фичи, между которыми переключаешься, нажимая на кнопочку:

- обороты двигателя

- скорость в км/ч, mph

- остаток топлива в баке (по шкале от 1 до 255)

- давление масла (также от 1 до 255)

- напряжение бортовой сети (от 1 до 255)

- температура головки блока (пункт "deg c") в градусах Цельсия

Ну и всякие сервисные данные.

Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
  • 2 недели спустя...

А вот где бы почитать про эти сервисные данные? Уж очень там много всего есть.

Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

хотим тоже самое на 05+

:P

Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Odometer Display Description

GAGE Activates gauge sweep of all gauges, then displays present gauge values. Also carries out the checksum tests on ROM and EE. If the gauge sweep is inoperative, INSTALL a new instrument cluster.

All segments illuminated Illuminates all odometer segments. If any odometer segment is inoperative INSTALL a new instrument cluster.

bulb Illuminates all micro-controlled indicators and LEDs. Install a new indicator or LED as necessary.

r Returns to normal operation of all micro-controlled indicators and LEDs and displays hexadecimal value for ROM level. (used when requesting assistance from the hotline). If alternating flashes for FAIL and ROM level are displayed, INSTALL a new instrument cluster.

EE Displays the hexadecimal value for EE level (used when requesting assistance from hotline). If alternating flashes of FAIL and EE level are displayed replace instrument cluster.

dt Displays hexadecimal coding of final manufacturing test date (used when requesting assistance from hotline).

dtc Displays continuous DTC's in hexadecimal format. Pressing the SELECT/RESET button will display any DTCs stored before proceeding to the next step.

enG Displays the English speed in MPH. Speedometer will indicate present speed within tolerances. Display will show 0 if input in not received. If input is invalid for one second or more, or if speed is 0.

m Displays the metric speed data in kph. Speedometer will indicate present speed within tolerances. Display will show 0 if input in not received. If input is invalid for one second or more, or if speed is 0.

tAc Displays the tachometer data received from the PCM via the SCP network within tolerances. Tachometer will indicate present RPM. Display will show 0 if input is no received, if input received is invalid for one second or more, or if engine RPM is 0.

FUEL Displays the code (0-255) for the fuel sender input to the HEC. The fuel gauge will display a filtered fuel level value. This filter will keep the pointer from moving suddenly or erratically.

255 open send +/- 0

232 full stop +/- 0

215 Full mark +/- 10

178 3/4 mark +/- 8

138 1/2 mark +/- 7

93 1/4 mark +/- 5

41 E mark +/- 4

54 Low Fuel (0-59)

0-18 short (0-20 max)

OIL Displays the code (0-250) for the oil pressure switch input to the HEC. Oil pressure gauge will indicate present oil pressure. Normal oil pressure (greater than 6psi) will display a value between 000 and 176. A low oil pressure or an inoperative engine oil pressure switch (less than 6 psi) will display a value greater than 176.

dEGC Display of engine temperature in Degrees C input from cylinder head temperature sensor.

49 C "C" mark

60 C Normal band start

120 C Normal band end

-40 C No SCP message for 5 seconds

bAtt Displays the code (0-255) for the battery voltage input to the HEC. Battery voltage gauge will indicate present battery voltage.

93-102 6.2-9.1 volts, low voltage

115-124 8.5-10.7 volts, Normal band start

215-225 15.8-18 volts, Norm band end

230-241 16.9-19.1 volts, high voltage

rhEo Displays the present decimal rheostat dimming input, 0-255 (used when requesting assistance from the hotline)

rhi

rhS

rho Not used.

Cr Displays the current RUN/START sense input. Display will show -h for high input with the ignition switch in the START position and -L for low input with the ignition switch in the RUN position.

PA-PE7 not used.

GAGE Repeats the display cycle

DTC trouble codes:

9202 Fuel sender open circuit

9204 Fuel sender short to ground

9213 Anti-theft number of programmed keys is below minimum

A103 or 9232 Antenna not connected-defective transceiver

9317 Battery Voltage high

9318 Battery voltage low

9342 ECU is defective

9356 Ignition run circuit open

9364 Ignition Start circuit open

9600 PATS Ignition Key Transponder Signal is Not Received - Damaged Key or non-PATSKey

9601 PATSReceived Incorrect Key-Code from Ignition Key Transponder (unprogrammed Encoded Ignition Key)

9602 PATS Received Invalid Format of Key - Code From Ignition Key Transponder (Partial Key Code)

9681 PATSTranceiver Signal is Not Received (Not Connected, Damaged, or Wiring)

A139 PCM ID does not match between Instrument Cluster and PCM

A141 NVM Configuration Failure (No PCM ID exchange between Instrument Cluster and PCM)

A143 NVM memory failure

5284 Oil Pressure Switch Failure

D027 SCP Invalid or Missing Data for Engine RPM

D041 SCP Invalid or missing data for Vehicle Speed

D043 SCP Invalid or missing data for Traction Control

D073 SCP Invalid or missing data for engine coolant

D123 SCP Invalid or missing data for Odometer

D147 SCP Invalid or missing data for vehicle security

D262 Missing SCP message.

Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Odometer Display Description

GAGE Activates gauge sweep of all gauges, then displays present gauge values. Also carries out the checksum tests on ROM and EE. If the gauge sweep is inoperative, INSTALL a new instrument cluster.

All segments illuminated Illuminates all odometer segments. If any odometer segment is inoperative INSTALL a new instrument cluster.

bulb Illuminates all micro-controlled indicators and LEDs. Install a new indicator or LED as necessary.

r Returns to normal operation of all micro-controlled indicators and LEDs and displays hexadecimal value for ROM level. (used when requesting assistance from the hotline). If alternating flashes for FAIL and ROM level are displayed, INSTALL a new instrument cluster.

EE Displays the hexadecimal value for EE level (used when requesting assistance from hotline). If alternating flashes of FAIL and EE level are displayed replace instrument cluster.

dt Displays hexadecimal coding of final manufacturing test date (used when requesting assistance from hotline).

dtc Displays continuous DTC's in hexadecimal format. Pressing the SELECT/RESET button will display any DTCs stored before proceeding to the next step.

enG Displays the English speed in MPH. Speedometer will indicate present speed within tolerances. Display will show 0 if input in not received. If input is invalid for one second or more, or if speed is 0.

m Displays the metric speed data in kph. Speedometer will indicate present speed within tolerances. Display will show 0 if input in not received. If input is invalid for one second or ...................

спасибо!

Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

мля, а я этого поста и не видел........если стрелочный одометр врет, электронный тоже будет врать?

Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

мля, а я этого поста и не видел........если стрелочный одометр врет, электронный тоже будет врать?

У меня показания стрелочного в диапазоне 2000..3000 отличаются от "электронного" :) Стрелочный показывает ~2100, электронный ~2350. В других диапазонах показания совпадают.

Изменено пользователем Арсений
Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Странно.. У меня показания больших приборов (стрелочные и цифровые) всегда совпадают до миллиметра

Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Странно.. У меня показания больших приборов (стрелочные и цифровые) всегда совпадают до миллиметра

А я с самого начала на слух "враньё" услышал. Точнее постоянно сидела мысть, что "по-моему третья черепаха пиздит" (с). Потом мысль подтвердилась и сервисным режимом и стробоскопом.

Посещала даже мысль о том, что это сделано для того, чтобы высокооборотистось движка скрыть.

Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
  • 7 месяцев спустя...

У меня показал ошибку давления масла, 255.

А как переключаться между кодами ошибок? :blink:

Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
  • 1 месяц спустя...

Сегодня попробовал эту тестовую фичу включить, занимательная вещь. Вроде что-то выскакивало, надо будет распечатать себе и поглядеть потом в машине.

Получается она показывает ошибки в системах автомобиля. Круто.

Владельцы немок покупают специальные шнуры по 3 касаря и программы на комп, что-бы это исполнять :lol:

Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Гость
Эта тема закрыта для публикации сообщений.
×
×
  • Создать...