Перейти к контенту

АКПП мустанг 94 год 5.0


Рекомендуемые сообщения

Здравствуйте форумчани , пока нахожусь в армии решил узнать ответ на вопрос . АКПП работает нормально переключает плавно  не рывков , пинков и тд нету . Проблема в следующем, когда едешь едешь газ в пол при приближение к 4-5 тыщ. оборотов происходит плдскок оборотов до отсечки как будто сцепление буксует и не переключается выше пока не сбросили газ и так на всех передачах кроме первой. Кто что подскажет ?

Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Intermediate sprag

Снимок.PNG

P.S Изображение примерное

Изменено пользователем VizorSRF
Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
8 часов назад, VizorSRF сказал:

Intermediate sprag

Снимок.PNG

P.S Изображение примерное

Все эти проблемы из за данной части как вариант ? 

Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

My 95 mustang gt aode shifts automatically to diffrent gears 2, 1,3 to neutral.. very erratic.. could it be a sensor ? 

The most likely sensor to fail is the Transmission Range Sensor. This sensor could cause erratic shifting. A bad output shaft speed sensor could also cause erratic shifting, but these rarely fail. 

http://www.becontrols.com/ourfaqs/aodetroubleshoot_1.htm#04086808

 

Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
9 часов назад, root сказал:

My 95 mustang gt aode shifts automatically to diffrent gears 2, 1,3 to neutral.. very erratic.. could it be a sensor ? 

The most likely sensor to fail is the Transmission Range Sensor. This sensor could cause erratic shifting. A bad output shaft speed sensor could also cause erratic shifting, but these rarely fail. 

http://www.becontrols.com/ourfaqs/aodetroubleshoot_1.htm#04086808

 

Нету такого чтоб самопроизвольно переключался если ехать в обычном режиме без резких ускорений , то все в порядке . Начинается все когда резко ускаряешься до 4-5 набирает скорость потом обороты в верх и пока газ не бросишь не переключит .

Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
31 minutes ago, Виталий89 said:

Нету такого чтоб самопроизвольно переключался если ехать в обычном режиме без резких ускорений , то все в порядке . Начинается все когда резко ускаряешься до 4-5 набирает скорость потом обороты в верх и пока газ не бросишь не переключит .

 

http://forums.corral.net/forums/94-95-tech/1821993-aode-wont-shift-wot.html

Check fuel pressure under load (a must)

Unfortunately the way it goes now is you need to find the procedure of "no codes, codes not given" if I recall it basically checks your harness.

I have seen many problems with the harness corroding 6 inches away from the connector. Your brother needs to get this fixed if he wants to get things going right.

Ошибки есть?

http://forums.corral.net/forums/94-95-tech/283344-aode-wont-shift-out-2nd-full-throttle.html

Try this: Floor it and let it shift from first to second, and then at 5000 RPMs in 2nd gear, shift to "D".

Did he go from 2.73 gears to 3.73 or from 3.27 to 3.73?

The only way to change the shift points on the AODE is to have a custom chip burned or get a TwEECer.

Also make sure OD is OFF, if he's been flooring it in OD then the tranny might already be burnt up.

---

Here's another possibility (cross your fingers)
When my AODE was dying it did a similar thing of not shifting into 3rd when the car was at WOT or heavy throttle. Well, the tranny was rebuilt and there was a similar problem. This requires you to take down the tranny pan, but check the selenoids. They are a common problem on the AODE's. But if the selenoid goes then the tranny usually goes with it.

Пару не менял?

Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
2 часа назад, root сказал:

Пару не менял

У меня заменена, но хз прошивали или нет, но чипа точно не стоит на мозгах, слот свободен. Врятли из за пары

Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
2 часа назад, root сказал:

 

http://forums.corral.net/forums/94-95-tech/1821993-aode-wont-shift-wot.html

Check fuel pressure under load (a must)

Unfortunately the way it goes now is you need to find the procedure of "no codes, codes not given" if I recall it basically checks your harness.

I have seen many problems with the harness corroding 6 inches away from the connector. Your brother needs to get this fixed if he wants to get things going right.

Ошибки есть?

http://forums.corral.net/forums/94-95-tech/283344-aode-wont-shift-out-2nd-full-throttle.html

Try this: Floor it and let it shift from first to second, and then at 5000 RPMs in 2nd gear, shift to "D".

Did he go from 2.73 gears to 3.73 or from 3.27 to 3.73?

The only way to change the shift points on the AODE is to have a custom chip burned or get a TwEECer.

Also make sure OD is OFF, if he's been flooring it in OD then the tranny might already be burnt up.

---

Here's another possibility (cross your fingers)
When my AODE was dying it did a similar thing of not shifting into 3rd when the car was at WOT or heavy throttle. Well, the tranny was rebuilt and there was a similar problem. This requires you to take down the tranny pan, but check the selenoids. They are a common problem on the AODE's. But if the selenoid goes then the tranny usually goes with it.

Пару не менял?

Ребят ошибки сейчас проверить возможности нет в армии нахожусь . Пару не менял .

 

Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Присоединиться к обсуждению

Вы можете ответить сейчас, а зарегистрироваться позже. Если у вас уже есть аккаунт, войдите, чтобы ответить от своего имени.

Гость
Ответить в этой теме...

×   Вы вставили отформатированный текст.   Удалить форматирование

  Допустимо не более 75 смайлов.

×   Ваша ссылка была автоматически заменена на медиа-контент.   Отображать как ссылку

×   Ваши публикации восстановлены.   Очистить редактор

×   Вы не можете вставить изображения напрямую. Загрузите или вставьте изображения по ссылке.

Зарузка...
×
×
  • Создать...